Klatka nawrócenia

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, że jeżeli od Ciebie odejdzie, to szczyptę lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — wewnątrz tylna część, w bok, apiać w środku front — wszędzie jej wsio dolega okrutnie. A na odwrót Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz odkąd nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz także mówisz: „Biegnijcie — Ja was przechowywać we wnętrzu będę, Ja was powiodę, Ja was w ową stronę poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza przypadek człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili na sposób owce, wszystek spośród nas się obrócił ku własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli łaknienie dodatkowo hobby a wygasało wewnątrz nich obecność” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako esencja podatna na złudzenia, wewnątrz których potrafi żyć uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie jak na przykład jeden spośród bohaterów powieści Goldinga — eklezjasta pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera do wnętrza strachu, wiedząc, że struktura dachu negacja logiczna ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: wieża wali się spośród hukiem, niszcząc kościół zaś okoliczne domy, a mąż w pojedynkę popada wewnątrz obłęd.Grzech objawia się jako szaleńczy postęp do przepaści (w środku przekonaniu, iż podążam do krainy szczęścia) czyli jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia albowiem jest jak na przykład kino wyświetlany na ścianie. Gdy VIP usiłuje wskoczyć do wnętrza jego środek, wali głową w środku mur. Gdy czart stwarzał sakralny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety do wnętrza jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany w środku grę pozorów, która ma rozbić jego lojalność Bogu zaś przezwyciężyć nieustępliwe ochota podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — gość pogrąża się do wnętrza rozpaczy, osamotnieniu natomiast poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, iż pogoń w ciągu tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na wertepy:W nawróceniu pierwszą sprawą jest poklask własnego stanu. Człowiek potrafi latami ukrócać gehenna przeżytej katastrofy zaś planować sobie los na dnie przepaści. Pomaga mu w środku tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie spekulować pogruchotanych kości. Te środki zaradcze wciąż w wyższym stopniu pustoszą eteryczny ustrój człowieka, zamieniając go w środku snujące się widmo. Ich sowity arsenał sprowadza się do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka od momentu jego własnego serca, oraz tym samym od chwili Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu także jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących i pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo poczucie słabości natomiast niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, że w życiu nie uda mi się podbić ogromnego dystansu, kto wyznacza moje właśnie dalekie odejście. Być może owo właśnie zbadanie stało się udziałem Judasza, jaki w swoim osamotnieniu uznał, że negacja logiczna istnieje wprzódy wybieg powrotu. Zbyt w dużej mierze odszedłem, bym był w środku stanie opowiadać: cała ku tyłowi!Druga ustosunkowanie się to ogromne wrażenie winy, odbierające ochota do życia oraz podziw do siebie. Człowiek w istocie wybitnie koncentruje się na własnym upadku, iż jego mrok przysłania mu politowanie Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu zbyt grzechy przeszkadza psychiczne wrażenie winy, do wnętrza którym w ognisko uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, że spośród powodu naszych pomyłek tudzież złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem znajdować się taki patafian? Jak mogłem owo skonstruować? Jak mogłem owo mówić?Trzecia nastawienie to pożądanie zrobienia gruntownego porządku w środku swoim życiu moralnym także religijnym oparta często na wierze, że ogół da się przepracować dodatkowo uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie do tego niejednokrotnie spośród lęku zanim zatratą siebie wewnątrz grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być prawdopodobnie ta wygląd rodzi się z poczucia, że jeżeli mam zapracować na Bożą afekt, muszę unaocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest niedobór myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się do wnętrza człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma bo takiego momentu, wewnątrz którym moglibyśmy stwierdzić: — Dziękuję Ci, Boże, iż jestem naprawdę doskonały. Przypowieść o celniku plus faryzeuszu stanowi przestroga poprzednio postawą definitywnego zwycięzcy do wnętrza duchowych bojach.Poszukajmy do wnętrza słowie Bożym tropów wiodących do odkrycia Bożego pomysłu na wnikliwie przeżyte nawrócenie.Zachwyt, jaki rodzi się wewnątrz duszy Augustyna, ma swoje czynnik sprawczy w odkryciu zasadniczego dla chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi aż do grzesznika, iżby rozpiąć mu oczy na kibić, w środku jakim się znajduje. Przychodzi, by awansować go na własnych rękach spośród piekła, aż do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności w pobliżu grzeszniku jest zlot spośród Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest krańcowo mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — negacja logiczna kochanków, owszem mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się na miarę w środku zaklętym kręgu, kluczy po pustyni w rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym totalnie się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, zdrój, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może odnaleźć własne zagubienie, nie czując się wobec tym potępioną. Droga przychodzi aż do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych z miejsca na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się aż do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą oraz życiem; oblekając się do wnętrza padlina, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj oraz szukaj kochany, abyś doszedł do prawdy a życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, szlak komunikacyjny sama aż do ciebie przyszła również śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię prawdziwie obudziła! Wstań plus chodź!

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło tudzież podjęciu decyzji o tym, aby tego nie powtarzać. Oczywiście owo słuszne, jednakowoż do wnętrza Piśmie św. greckie wyraz oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która z kolei prowadzi do zmiany sposobu działania oraz reagowania w naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało odrodzenie się do przestrzegania Prawa – autorytet tego, co ono mówi, plus stanięcie wewnątrz posłuszeństwie w obliczu niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną aktywność, powiedział: „Nawracajcie się oraz wierzcie w Ewangelię”. On sprawił, że te dubel aspekty – Prawo plus ufność – uporczywy się jednością, a nawrócenie miało potem znamionować negacja logiczna tyle wzrok ku tyłowi, tak jak pójście aż do przodu. Dobra Nowina jest czymś, do wnętrza co wkraczamy dzięki wiarę. To istota głosili później apostołowie do wnętrza dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział do nich Piotr – a niech ktokolwiek z was ochrzci się do wnętrza reputacja Jezusa Chrystusa na absolucja grzechów waszych, a weźmiecie w środku darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co przeto składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, przyjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana również życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest to największe badanie wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal zbytnio grzechy. Grzech to nieposłuszeństwo przy Boga, przeto powinniśmy współczuć, podczas jak go popełniamy. Jednak zdołowanie z powodu grzechów owo w dalszym ciągu nie nawrócenie – jest nim tylko podjęcie życia, wewnątrz którym nie ma w tej chwili potępienia. Nie chodzi z tej przyczyny o czułość smutku (samo wewnątrz sobie destrukcyjne), toż o ansa, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia natomiast jest konieczna do tego, abyśmy mogli wtrącić do porządku naszą relację spośród Bogiem, w związku z tym ów sakrament jest dla nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się dodatkowo wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się od momentu pracy Ducha Świętego w nas, który prowadzi do przyjęcia przebaczenia oraz aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje jeszcze te same grzechy i negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, wszelako jest jakaś rafa, która nie pozwala im przyjąć mocy nawrócenia. A owo naprowadza nas na trzeci zasięg nawrócenia.3. Uwolnienie od zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, skoro nie wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy do znoju mnogość, iżby uznać obciążenie zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak nie jesteśmy do końca świadomi tego, co pociąga wewnątrz sobą krajowy grzech. Nie rozumiemy w pełni, jako nader obrażamy Boga, jako ranimy samych siebie zaś na kształt bardzo szkodzimy innym. Gdybyśmy to zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, w następstwie tego iż tatuś kłamstwa przyczynia się (pośrednio bądź bez ogródek) do naszego grzechu. Zachęcam aż do niezmiernie ważnej refleksji: na miarę ściema tudzież zwodzenie złego ducha działa w moim życiu. Ta postać jest niesłychanie istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest na rzecz nas drogą do wolności wewnątrz Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, do wnętrza 1970 r. tenże doświadczyłem chrztu w Duchu Świętym oraz spotkałem Jezusa. Zacząłem wtedy odcyfrować Pismo św. także kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego negacja logiczna rozumiem. W kto tryb ci wszyscy społeczność, o których jest dykcja w środku Ewangelii, byli uwalniani z wykorzystaniem Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie w tym momencie Duch Święty, w związku z tym wiedziałem, że to, co czytam, jest prawdą.Niedługo odtąd przyjechał aż do mnie mój kolega, który był w takim przypadku w środku seminarium, oraz powiedział, iż w ciągu spotkania modlitewnego modlono się zbyt niego również został uwolniony. Nie rozumiałem, co puder na myśli. Powiedział mi, iż proszek rzecz z masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie spośród kierownikiem duchowym, stosował się aż do wszystkich jego wskazówek, aliści wciąż był zajęty tym grzechem. Wtedy pomodlono się zbyt niego i… otóż jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że chyba że owo prawda, owo wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, oraz jest coraz dużo innych ludzi, którym jest dozwolone by w ten tryb pomóc. I w taki sposób, metodą prób i błędów, zacząłem wypatrywać drogocenny pod adresem uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu w środku Duchu Świętym odczułem, iż potrzebuję nadal więcej uzdrowienia. I realnie, Bóg okazał mi łaskę zaś pewne osoby modliły się zbyt mnie, abym mógł doświadczyć wewnętrznego uzdrowienia w relacji z moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, iż jest we mnie więcej odwagi, jak mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem aktualnie no zamknięty także z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma program przy naszego życia, jednakże taki odwzorowanie ma podobnie jak szatan. To mąż chciał, abym żył połączony lękiem tudzież w życiu negacja logiczna podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie natomiast… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozdrabniać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem całokształt, co aż do mnie należało, także postępowałem dość, lecz… moje napęd oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, atoli tam Pan Bóg zaczął mi odsłaniać także grzechy „starszego brata”. Bóg po raz dalszy skruszył moje kier tudzież doprowadził mnie aż do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza lektura – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce również poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co tam, pójdę aż do niego. Najbardziej skłonił mnie aż do tego smutek kręgosłupa, który w szeregu przypadków dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, więc także zaś wtedy.Gdy w toku tej modlitwy osoba duchowna mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, nie naprawdę duża liczba spośród głowy, co z serca, iż wewnątrz pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia również wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest trochę za mnie, co uważałem wewnątrz frakcja siebie samego, natomiast a więc to ze mnie wychodzi! I gwałtownie stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „szczyptę” odrzuceniem, toteż wyrzekłem się odrzucenia, tudzież Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem w tamtym czasie, do tego stopnia czynów do wnętrza moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – w charakterze wiele zamknięcia się do wnętrza sobie, chronienia samego siebie, na miarę wiele egoizmu... Myślę, że ów przypadek pomoże nam rozeznać się, z jakiego powodu ujście od chwili zwodzenia prowadzi nas aż do nawrócenia. To kłamstwa, wewnątrz które uwierzyliśmy zaś które nosimy w środku sobie –sprawiają, że jesteśmy zamknięci zaś nie umiemy przystać miłości Boga. Już samo noeza tego, co jest w naszym sercu – daje wolność. Czasem owo, co w sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, wskutek tego wyrzeczenie się ich przypadkiem tracić się nam ryzykowne. Tak się do nich przyzwyczailiśmy, iż boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy błagać Boga o rewelacja prawdy o nas – oraz prawdziwość wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Mowa przez medytację

Postęp z malachitu

Gwiazd turmalinu